Határtalanul 2016

Határtalanul 2016 Erdély

Megjártuk Erdélyt

A „Határtalanul” pályázat keretében, a Kókai Kossuth Lajos Általános Iskolából 37 diák és 4 pedagógus vehetett részt, öt napos erdélyi kiránduláson.

A hosszú útnak busszal vágtunk neki. Az első nap ellátogattunk Aradra, az aradi vértanúk emlékművéhez, majd Dévára mentünk. Déván, a várba siklóval jutottunk fel, ahol aztán az egész erődítményt végigjártuk. Utunk következő állomása, a Szent Ferenc alapítvány egyik gyermekotthona volt. Átadtuk adományainkat, körülnéztünk, majd vissza a buszra és irány a szállás.

Mindeközben még vetettünk egy pillantást Vajdahunyad várára is.

A szállásunk egy kis faluban volt, amelyet Székelyszentléleknek neveznek. Innen vette kezdetét a második napunk is. Először elmentünk Farkaslakára, Tamási Áron sírhelyéhez. Ezután Korondon megismerkedtünk a fazekassággal és lehetőségünk volt kipróbálni a korongozást. Harmadik állomásunk Parajd volt, ahol a sóbányát tekintettük meg. A nap vége felé Szovátán körbejártuk a Medve tavat.

A harmadik napunk esősen telt, így megázva, de acélosan sétáltunk a Békás-szorosban és tekintettük meg a Gyilkos-tavat.

A negyedik nap helyi programokkal telt el. Megnéztük a helyi katolikus templomot, a tájházat, az általános iskolát és ellátogattunk egy közeli tanyára is.

Az ötödik napon nagyon szomorúak voltunk, hogy itt kell hagyni ezt a csodálatos környéket. Hazafelé „Petőfi nyomába” eredtünk. Elmentünk Alsópeténybe és Bánffyhunyadra is.  Megnéztük a Tordai hasadékot és ellátogattunk Kolozsvárra. Mindez június negyedikén a magyar összetartozás napján történt, így ezt a napot ennek a jeles eseménynek szenteltük. Kirándulásunkat a gyönyörű Király-hágónál zártuk, majd az éjszakai órákban érkeztünk haza.

Csodálatos öt napot töltöttünk Erdélyben. Jó volt megismerkedni az ott élő emberekkel, kultúrájukkal. Jó volt látni hajdan volt országrészünk természeti örökségeit, kincseit. Az egész kirándulás zseniális volt és nem mellesleg, rendkívül jó csapatépítő tréning is egyben. Mindenki sok élménnyel és kalanddal lett gazdagabb. Őszintén, remek volt!

Dosztály Rózsa

A kirándulásról készült videó megtekinthető a következő link címen: